Yakutúra

4. nap - Sámánasszony

2017. február 17.

2017. február 28. - Rizsaxx

Reggel 8:30-kor érkeztek a fiúk, ébresztve minket. Azzal a járattal érkeztek amivel mi is,csak ők nem késtek. Kedves idegenvezetőnk is jött 10-re, majd indult a városi program.

Elsőként elbuszoztunk a Mamut múzeumba, hogy a buszt is kipróbálhassuk. Ugyanaz a marsrutka rendszer működik, mint máshol Oroszföldön, sok kis busz (de itt legalább nagyjából egyformák) számozva járják a városi útvonalakat, és vannak amik a környező települések felé is elmennek. A buszok GAZ gyártmányúak, szép nagy V8 benzinmotorral, és szinte mindegyik gázzal megy. A megfelelőt kiválasztod és mehetsz is buszozni. Ellentétben az eddig Oroszföldön tapasztaltakkal, itt mindenki leszálláskor fizeti a 25 rubeles (kb. 125 Ft) viteldíjat.

A múzeumban újra ismerősbe botlottunk (Jana szomszédja) és az egyik archeológus  jött nekünk, magas rangú külföldi vendégeknek tárlatot vezetni. Nagyon részletes bemutatót kaptunk a kőkorszaktól a mai világ kialakulásig, mindenről. Az itt élő ősi népekről, a fellelt leletekről, a használati tárgyakról.  Nagyon jó, modern múzeum sok érdekességgel!

A második emeleten az itt fellelt gazdag mamut leletekről néztünk meg egy szuper tárlatot. Nem kihagyandó ez sem! Bemutatták, hogy a fagyosan talált példányokból még vért is tudnak venni, húsuk, bőrük és szőrük szinte eredeti állapotban kerülnek elő. Láthattuk Gyimát, a mamut bébit is, aki talán a leghíresebb mamut lelet.

Innen taxival menünk az Etno komplex nevű etnográfiai bemutató parkba és étterembe. A tulajdonosok nagy gondossággal és rengeteg munkával gyűjtötték, és építették össze ezt a csodás komplexumot.  Ha szeretnénk, a tulajdonos hölgy bevezet minket,  a csodálatos sámán világba. Végig mentünk a különböző áldozati és tisztelgő szertartásokon, ütöttünk sámán dobot a napnak. Megmutattak minden szokást, szertartást, melyet az itt élő sámán hitű emberek végeztek és végeznek a mai napig. Megismertük épületeiket, amiben éltek és az ételeket, amit ettek. Ebéd előtt még sámán áldásban is részesültünk!

Ebéd után, hatalmas késésben ugrottunk neki a pörkölt főzésnek, mert 6 órára vendégeket hívtunk: Jana családját és barátaikat, akikkel első nap találkoztunk.

A pörkölthöz Jana adott marhahús kockákat. Az alapanyagokat itt vettük meg, kivétel persze a piros paprika az hazai! A vendégek megkéstek kicsit, amit nem bántunk nagyon, mert a remekmű csak 9 órára lett készen. Hatalmas vodkázásba és sok beszélgetésbe torkolt a vacsora, aminek 11 után véget vetettünk a reggel 6:30-as kelésre való tekintettel.

Amin mindannyian meglepődtünk, hogy Janától és férjétől drága és komoly ajándékokat kaptunk mind a négyen. Én egy jakut vadász tőrt, egy híres helyi kés mestertől, a többiek pedig egy kis Jakut gyémántot certifikáttal.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.