Yakutúra

5. nap - Léna pillérei

2017. február 18.

2017. március 01. - Rizsaxx

Mivel az írás keményen az alvás rovására ment, és kezdek zombivá válni, kicsit átformáljuk a blog készítést. Sok videót próbálunk csinálni és az kicsit jobban visszaadja a való világot.

A mai napon Léna pillérei a cél, ez egy egész napos program, amiről semmit nem tudtunk reggel, mert vezetőnk, Evgeny, mint kiderült még télen nem volt itt, így meglepetés utazás volt.

Az oda vezető út 220 km, nagy részben a Léna jegén azaz a Léna Highway-en tettük meg.

Sok érdekes dolgot láttunk útközben, a három hónapja befagyott teherautótól, a Léna-parti kőkorszaki rajzokig. A pillérek egy hosszabb szakaszon szegélyezik a hatalmas folyót, ennek a központja volt a célállomás.

A szemközti oldalon, egy kis kunyhóban élő öregúr vitt át minket Buran hómobiljával a kb. 5 km-re lévő túlpartra - nagy élmény volt! Itt a turista bázistól egyórás mászással jutottunk fel a pillérek csúcsára, csodás panoráma volt! A mászást kicsit elsiettük, és nagyon beizzadtunk. Ez rettentő veszélyes így -40 környékén. Elvileg tapasztalt túrázó vezetőnk nem vette figyelembe, hogy nem tudunk szellőztetni, és nem hegyet mászáshoz öltöztünk be.

Visszatérve a bázisra szerencsére a szánkózás előtt volt egy fél óránk kicsit szárítkozni mielőtt újra szánkóra szálltunk. Vissza a kocsihoz, és irány haza!

Megtudtuk, hogy ez a téli út, ezt nyáron nem lehet használni, (részben mert a vízen megy) illetve a földutak a sár miatt egész nyáron járhatatlanok. Ez így van szinte egész Jakutiában. Maxim, a vezetőnk (a sofőr) aki csak a Jakutszk-ból Magadanba és a közötte lévő turista célpontokra viszi a turistákat, így ő mindent tud.

Megtudtuk, hogy még egy esténk lesz wc-vel és épületben, onnantól fogva sátor, jurta, kerti pottyantós fagyott zacskóval. Vacsora, alvás. Reggel 8:30-kor összecsomagolva rajt!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.